Käyttö- ja sopimusehdot

Nämä ehdot ovat voimassa 01.06.2024 alkaen.

1. Palveluntarjoaja

Oivallus Akatemia (Tmi)

Y-tunnus: 3454045-1

Postiosoite: Postikatu 8, 04400 Järvenpää

2. Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Oivallus Akatemia Tmi (jäljempänä ”yritys”) välisessä suhteessa. Ehdot koskevat kaikkia Oivallus Akatemia Tmi yrityksen tarjoamia tuotteita ja palveluita: yksilöterapia, parilyhytterapia, parikriisi-interventio, valmennukset, premium valmennukset, työkirjat, materiaalit, sekä verkkokurssit.

3. Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaterapian ja kertaluonteisen valmennuksen,  työkirjojen, materiaalien ja verkkokurssien osalta kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä yksittäisen palvelun, työkirjan, muun materiaalin, tai verkkokurssin. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita palveluita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun tuote on toimitettu asiakkaalle kokonaan tai palvelu suoritettu loppuun.

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on sarjaluontoinen yksilöterapian ja valmennuksien osalta terapia- ja valmennus paketeissa. Sarjaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yksilöterapia- tai valmennuspalveluita tietyn käyntimäärän sarjoissa. Tällöin asiakas on sitoutunut osallistumaan ja maksamaan erikseen sovitun käyntimäärän hoitojaksosta. Sarjaluontoisissa paketeissa yksilöterapiasta ja valmennuksista tehdään asiakkaan kanssa erillinen sopimus. 

4. Hinnat

Yrityksellä on oikeus muuttaa palveluidensa hintoja. Yrityksen verkkosivuilla tai -kaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 25,5 %.

5. Maksuehdot

Yritys tarjoaa työkirjoille, materiaaleille ja verkkokursseille eri maksutapoja (verkkopankki- ja luottokorttimaksut). Käytettävissä olevat maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä. Yksilöterapia- ja valmennuspaketit maksetaan kerralla verkkomaksuna ostettaessa tuote verkkokaupan kautta tai laskutetaan 1 erässä erillisen sopimuksen mukaan. Laskuihin ei lisätä laskutuslisää tai muita lisäkuluja. Yksittäiset yksilöterapia- tai valmennus käynnit maksetaan korttimaksuna tapaamisen päätteeksi.

Yrityksen käyttämä maksunvälityspalvelu on lähi tapaamisissa Zettle (korttimaksut) ja verkkokauppa ostoissa Paytrail. Maksupalvelut (Paytrail) voivat näkyä maksua suoritettaessa ja tiliotteella maksun saajana. 

Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.

Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen takia, jos maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaan maksuvelvollisuutta.

Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Esimerkiksi, jos asiakas ostaa palvelun osamaksulla, tällöin maksuvelvollisuus voi siirtyä täysin asiakkaan ja osamaksupalvelua tarjoavan yrityksen väliseksi. Asiakkaan on tarkistettava kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa.

6. Osamaksu

Yritys ei toistaiseksi tarjoa (korollista) osamaksuvaihtoehtoa.

7. Palveluiden ja tuotteiden käyttöoikeus

Asiakas saa palvelun tai tuotteen ostettuaan siihen käyttöoikeuden niin pitkäksi aikaa kuin palvelu on saatavilla yrityksen verkkosivuilla tai kurssialustalla. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja tuotteiden sisältöjen omistus-, tekijän- ja teollisoikeudet eivät siirry asiakkaalle.

Käyttöoikeus on asiakkaalle henkilökohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua tai tuotetta vain omassa yksityisessä käytössä näiden ehtojen mukaisesti.

Asiakas ei saa jakaa käyttöoikeutta kenenkään kanssa, eikä siirtää sitä kenellekään. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Asiakkaan käyttäjätilin tai käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja voi johtaa palveluiden katkaisuun sekä mahdollisiin korvausvaatimuksiin.

Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan yrityksen yksipuolisella päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttaa vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.

8. Tuotteiden ja palveluiden saatavuus ja toimivuus

Työkirjojen, materiaalien ja/tai verkkokurssien käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa etunimi sekä käytössä oleva sähköpostiosoite.

Palvelun ostamisen yhteydessä asiakkaan tulee ilmoittaa etu- ja sukunimi, sähköpostiosoite,  sekä mahdollisesti muita henkilötietoja. Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa väärien tietojen antamisen johdosta aiheutuvista mahdollisista vahingoista.

9. Kolmansien osapuolien ympäristöt ja sovellukset

Osassa yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä eikä tarjoa teknistä tukea niiden käyttämiseen.

Oivallus Akatemia-sivusto ei tarkkaile eikä hallitse millään tavalla kolmansien osapuolien tarjouksia, eikä ota vastuuta tarkistaa kolmansien osapuolien tarjousten muutoksia tai päivityksiä tai laatua, sisältöä, politiikkaa, luonnetta tai luotettavuutta.

Sinun tulisi itse tarkistaa minkä tahansa kolmannen osapuolen sovellettavat ehdot ja käytännöt, yksityisyyden suoja- ja tiedonkeruukäytännöt.

10. Tuotteiden ostaminen verkkokaupasta

Kaikki verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Tilauksen jälkeen voit kirjautua sivustolle käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. Oma tili -linkin kautta löydät tilaustesi tiedot sekä verkkokurssit, joille sinulla on voimassa oleva käyttäjäoikeus.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitus- ja peruutusehtoihin.

11. Ehtojen muutos

Yritys pidättää itselleen oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakas on velvollinen tarkistamaan sopimusehtojen sisällön ja päättämään sen jälkeen, haluaako hän jatkaa sopimusehtojen noudattamista. Mikäli asiakas ei halua noudattaa näitä tai myöhemmin muutettuja sopimusehtoja, yrityksen sivustojen ja palveluiden käyttö tulee välittömästi lopettaa.

12. Peruutusehdot

Yksilö-, pariterapia-, ja nepsy valmennus käynnit:

Yksilö- ja pariterapian ja nepsy valmennus käyntien peruutukset tulee tehdä puhelimitse, tekstiviestillä, tai sähköpostilla viimeistään 24 tuntia ennen varattua aikaa. 

Alle 24 tunnin aikana tehdyistä peruutuksista veloitetaan 50% tapaamisen hinnasta (ei koske terapia- tai valmennus paketteja, jotka on maksettu etukäteen hinnaston mukaisesti).

Muistathan siis perua ajoissa ja vapauttaa ajan muille tarvitseville. Kiitos! 

Terapeutti / valmentaja ei voi taata korvaavan ajan löytymistä peruutusten tilalle. 

Perumattomasta käynnistä veloitamme palvelun täyden hinnan hinnaston mukaisesti. 

Terapeutilla/valmentajalla on oikeus peruuttaa varattu aika ilman erillistä korvausta.

Asiakkaan myöhästyessä varatulta ajalta myöhästymisaika on pois käynnin kokonaiskestosta ja käynti laskutetaan varatun ajan mukaisesti.

Peruutusehdot koskevat kaikkia Oivallus Akatemian terapia ja valmennus palveluita, ellei palvelunkuvauksessa toisin erikseen mainita. 

Verkkokauppan kautta ostetut palvelut:

Yritys myöntää tuottamilleen tuotteille ja palveluille kuluttajansuojalain mukaisen 14 päivän peruuttamisoikeuden. Verkkokurssin, valmennuksen, terapia- tai valmennus paketin, tai jonkin sähköisen materiaalin tilauksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa ostopäivästä lähtien mikäli kurssin, terapian tai valmennuksen suorittamista /toteuttamista, tai materiaalin käyttöä ei ole ehditty aloittaa. Kuluttajansuojalain 16 § mukaan digitaalisen tuotteen palautusoikeus raukeaa, kun sisällön toimittaminen on todennettavasti aloitettu. Sivuston järjestelmä havaitsee heti, kun verkkokurssin suorittaminen tai muun materiaalin käyttäminen aloitetaan.

Terapia ja valmennus paketteihin liittyen peruutusehto astuu voimaan siitä hetkestä, kun asiakas on ostanut palvelun ja / tai sähköisesti allekirjoittanut sopimuksen yrityksen kanssa. Jos palvelun ostamisesta ja/tai sopimuksen allekirjoittamisesta ei ole kulunut 14 päivää palvelun toteuttamisen alkaessa palautusoikeus raukeaa, kun asiakas on aloittanut valmennus/ terapiakäynnit. 

Terapian tai valmennuksen keskeytyessä asiakkaasta johtuvista syistä Oivallus Akatemia yritys ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle käyttämättä jääneitä käyntikertoja.

Ryhmä/premium valmennuksissa ilman ennakkoilmoitusta valmennuksesta pois jääneeltä peritään koko kurssimaksu. Estyneen osallistujan tilalle voidaan vaihtaa toinen henkilö. Mikäli osallistuminen ei ole mahdollista vakavissa sairaustapauksissa tai muusta painavasta syystä, voidaan neuvotella koulutusmaksun palauttamisesta.

Peruuttamisoikeus ei koske mahdollisia käyttäjän omien teknisten taitojen tai laiteongelmien johdosta johtuvia vaikeuksia saada ostettu verkkokurssi- tai valmennus tuote, tai muu materiaali käyttöönsä, mikäli verkkokurssin tai valmennuksen suorittaminen, tai muun materiaalin käyttö on aloitettu.

Reklamaatiotapauksissa Oivallus Akatemia yritys neuvottelee tilanteesta asiakkaan kanssa mahdollisesta hyvityksestä asiakkaalle.

Ota ensi tilassa yhteyttä Hanna Poikkilehtoon, jos haluat peruuttaa tekemäsi tilauksen. Yhteydenotot sähköpostitse hanna@oivallusakatemia.fi

13. Tyytyväisyystakuu

Oivallus Akatemia myöntää yksilöterapiassa ja valmennuksessa 15-20 kerran käyntijaksoille rahat takaisin tyytyväisyystakuun, mikäli seuraavat palautusehdot täyttyvät:

  • Asiakas on käynyt 15-20 kertaa terapiassa tai valmennuksessa Oivallus Akatemiassa. Tapaamiset ovat toteutuneet yhdessä sovitun aikataulun mukaisesti.
  • Asiakas on maksanut terapia- tai valmennuskäynnit kokonaisuudessaan voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
  • Asiakas on suorittanut terapian- tai valmennuksen aikana annetut kotitehtävät, tai  harjoitukset kokonaisuudessaan ja hän on kokeillut aktiivisesti erilaisia yhdessä suunniteltuja menetelmiä tilanteensa kohentamiseksi.
  • Asiakas on ottanut terapiassa tai valmennuksessa kokeiltuja ja hyväksi havaittuja menetelmiä säännölliseen käyttöön.
  • Asiakas ei ole oppinut terapian tai valmennuksen aikana mitään uutta itsestään, tai hän ei ole saanut apukeinoja eri elämän osa-alueiden kohentamiseksi, tai löytänyt ollenkaan uusia keinoja mielenterveytensä tukemiseksi.
  • Asiakkaan olotila tai tilanne ole lainkaan kohentunut terapian tai valmennuksen päätteeksi.
  • Asiakkaan tulee pyytää maksun palautusta 7 päivän kuluessa terapia- tai valmennusjakson päätyttyä.
  • Asiakkaan tulee pyytää maksun palautusta kirjallisesti sähköpostin välityksellä (hanna@oivallusakatemia.fi). Viestissä tulee kertoa selkeä syy minkä vuoksi asiakas vaatii maksun palautusta. Viestissä tulee olla myös tilinumero, johon asiakas toivoo maksun palautuvan. Rahat palautetaan asiakkaalle 14 arkipäivän kuluessa ilmoituksesta, jos tyytyväisyystakuun ehdot täyttyvät.

Mikäli jokin yllä mainituista ehdoista ei täyty, ei yrityksellä ole velvollisuutta palauttaa asiakkaalle rahoja takaisin.

14. Henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Yritys noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.

Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät yrityksen nettisivuilta:

15. Vastuunrajoitukset

Yritys ei vastaa mistään palveluun, tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä, välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajansuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Yritys ei vastaa verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä ja siitä seuraavasta puutteellisesta tilausten käsittelyssä eikä kolmansien osapuolien tarjoamien palveluiden, kuten kurssialustan, toimintahäiriöistä (kuten järjestelmien toimintahäiriöt ja viiveet maksujen siirtymisessä) eikä sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita.

Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden aikaansaamista tuloksista. Yritys ei näin ollen takaa sitä, että nämä tuotteet ja palvelut auttavat kaikkia asiakkaita välittömästi.

16. Erimielisyydet ja sovellettava laki

Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.

Kuluttaja-asiakas: mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.